kword- در جستجوی نرم‌افزاری برای مقاله نویسی

در یک کلمه می‌خوام بگم که این برنامه برای فارسی واقعا قابل استفاده نیست. البته برنامه‌ی جمع و جوریه که از زمان تاریخ هجری شمسی هم به خوبی پشتیبانی می‌کنه. اما همون مشکل مربوط به kde رو داره که وقتی نیم‌فاصله می‌زنیم متن به هم می‌ریزه. این مشکل رو من الان توی kde 4.2.2. ندارم اما توی kword مشاهده کردم.
پ.ن. : در ضمن این برنامه از هیچ نوع رفرنس نویسی پشتیبانی نمی‌کنه. اما هنگامی‌که متن شما به زبان انگلیسی است، کنترل بسیار بالایی می‌توانید بر متن‌تان داشته باشید. به زیبایی برای شما فهرست درست می‌کند. به زیبایی فصول، بخش‌ها و تیترهای سطح پایین‌تر را برایتان مدیریت می‌کند. (در این زمینه مایکروسافت ورد زیاد خوب عمل نمی‌کند و خیلی به هم می‌ریزد- اوپن آفیس هم تعریف چندانی ندارد اما لیکس خوب است البته به راحتی kword نیست اما خب خیلی امکانات بیشتری رو به شما هدیه می‌کند.)
پ. ن.: به طور کلی می‌شه گفت که kword برای کارهای تجاری (مانند نوشتن نامه، قرارداد، گزارش و مانند این‌ها) البته به زبان انگلیسی بسیار مناسب است.
5 دیدگاه

  1. عماد said,

    نوامبر 2, 2009 در 7:09 ب.ظ.

    سلام
    می‌خواستم نظر شما در مورد نوشتن یک کتاب با استفاده از یک نرم‌افزار DTP در لینوکس و به زبان فارسی رو بدونم. آخه من مدتیه که دنبال یه نرم‌افزار مناسب می‌گردم تا باهاش کار روی یه اطلس رو شروع کنم ولی در دنیای لینوکس چیزی پیدا نکردم که از فارسی به خوبی پشتیبانی کنه و اگر وقتم بگذره مجبورم دوباره از Indesign‌کرک شده استفاده کنم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • moosavy said,

      نوامبر 3, 2009 در 4:09 ب.ظ.

      شما اگه یک صفحه نمونه از مطلبی رو که می‌خوای دربیاری برام بفرستی فکر کنم که بتونم بهتر به شما کمک کنم.

      • عماد said,

        نوامبر 4, 2009 در 1:47 ق.ظ.

        ممنونم یه Pdf آماده دارم که البته خیلی مقدماتیه ولی تمام ویژگی‌های مورد نیازم توش مشخصه.
        فقط چطوری براتون بفرستم؟ چون من ایمیل شمارو تو وبلاگ ندیدم
        بازم متشکرم

      • moosavy said,

        نوامبر 4, 2009 در 9:39 ق.ظ.

        idlpress@gmail.com
        با عرض پوزش، توی این Theme جدید ایمیل من رو نمایش نمی‌ده و من هم متوجه نشده بودم. درستش می‌کنم.

      • عماد said,

        نوامبر 4, 2009 در 1:54 ب.ظ.

        خواهش می‌کنم
        ممنونم ازتون فعلا ایمیل‌ها خراب شده
        وقتی ایمیلم بالا اومد براتون می‌فرستم
        خیلی خیلی ازتون ممنونم


پاسخی بگذارید

