رتبه‌بندی آنتی‌ویروس‌های رایگان

امروز یک هارد گیرم اومد که حسابی ویروس داشت. برای همین اومدم که یک آنتی ویروس نصب کنم قبلا Avira و Avast رو داشتم. اومدم اون‌ها رو روی ویندوز نصب کنم، Avira که نصب نشد. اما Avast نصب شد. البته یک نسخه کرک شده از Avira premium هم داشتم که نصب شد اما حالت Real Time اون فعال نشد. [البته بگم که منظورم از ویندوز، ویندوز ۷ هست]. بالاخره شروع کردم به ویروس‌کشی، آویرا نسخه پرمیوم، حدود ۸۳ تایی پیدا کرد، اما نتونست هیچ‌کدوم رو تعمیر کنه، من هم فایل‌های مهمی توی این لیست داشتم که نمی‌شد پاکشون کرد؛ برای همین اَوَست رو نصب کردم. اون که اینقدر through Scan کندی داشت که تقریبا بعد از ۱۱ ساعت ۶۰ درصد جلو رفته بود. ولش کردم. اومدم یک آنتی‌ویروس دانلود کنم، از سری قبل یکی دو سالی می‌گذشت برای همین یک‌سری زدم که ببینم که الان وضعیت چیه و کدوم پیشرفت کردن، بعد از کلی جستجو این صفحه رو پیدا کردم که نتایجش با سلیقه من هم جوره. سایتش هم معتبره [منظورم PCWorld هست].
ترتیب به این‌صورته:

  1. Avira
  2. Avast
  3. AVG
  4. Microsoft Security Essentials
  5. PC Tools Antivirus Free Edition

این آخری PC Tools که اصلاً به روی ایرانی‌ها بسته است. اون شما رو تحریم کرده، خب شما هم اون رو تحریم کنین.
البته استفاده کردن از لینوکس این حسن رو داره که گرفتار این ویروس‌ها نمی‌شی؛ راستی گفتم لینوکس، یادم اومد که Avira یک نسخه برای لینوکس/سولاریس هم داره که البته رایگان هست. فکر کنم بشه با نصب اون روی یک دیسک زنده بشه از ویندوزهایی که حسابی ویروسی شدن یک ویروس‌کشی حسابی کرد. خب فعلا مجبورم که به‌خاطر یک‌سری نرم‌افزارها از ویندوز استفاده کنم اما حتماً یک‌کاری می‌کنم که دوباره از همون لینوکس خودمون استفاده کنم.

پاسخی بگذارید

